London dag två

Nu tycker jag att vi kikar på hur dag två såg ut i London, detta var alltså i onsdags. Jag hade nya strumpor på mig och trasiga skosnören (som sedan gick av, så vi fick köpa nya).
 
Denna dag skulle vi åka till Covent Garden. 
 
Den största anledningen till att vi åkte dit var för att The Moomin Shop låg där, och som säkert ingen av er har missat så älskar jag ju mumin. 
 
Jag visar er vad jag köpte där en annan dag dock. Hur som helst så har jag velat åka dit i över ett år och när jag väl kom dit var det så förbaskat fint. Det var litet och trångt och hade trägolv som knarrade när en gick på det.
 
Det var så fin miljö med mistlar och folk som spelade musik blandat med exempelvis tebutiker. Mamma var dessutom nöjd med sitt inköpta kaffe.
 
Sedan promenerade vi bortåt mot British Museum.
 
Av någon anledning är ångest kopplad till stora byggnader och just museum vilket ledde till att jag fick panikångest där inne. Jag mår mest dåligt över att tänka på det men själva byggnaden var ju hur cool som helst.
 
Därefter gjorde vi inte så himla mycket. Vi gick förbi ett par färgglada hus och åkte hem.

Kommentarer
Postat av: emma

london är verkligen så fint <3 och dina bilder likaså!!

Svar: tack så jättemycket!!
idaalsterhed.blogg.se

2015-11-10 @ 13:57:54
URL: http://tragiskt.blo.gg



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL / Bloggadress:


Kommentar:

Trackback